onsdag 27 januari 2016

tre av fyra projekt...

Än så länge går det bra med målsättningen att sticka från stashen innan jag köper nytt garn till nya projekt. Jag har hittills i år avmaskat sex projekt där garn är hämtat ur stashen, samt hunnit färdigställa ett ufo. Dessutom har jag skänkt två sockgarn till en väninna, mot att hon syr en Japanese Knot bag till mig. Ytterligare två nystan har gått iväg i en bytessnurra.



Ikväll har jag precis färdigställt ett par randiga sockar i Norogarn. Hade två udda nystan liggande hemma, och ville ha ett snabbt litet projekt. Det är första gången jag stickar randande sockar, så det var lite trixigt att tvinna trådarna i varje skarv. Insåg när sockarna var färdiga att det kanske inte var supersmart att lägga skarven under foten, då den kan skava.



Sockarna är en vitamininjektion, och blir en gåva till en vän som haft det tufft på sistone.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar