lördag 2 januari 2016

shallows

Året har sannerligen börjat lugnt med mycket sticktid. Jag hann klart halskragen Shallows nu under kvällen, och kan ta med den hem för blockning i morgon. Mönstret har varit beroendeframkallande - bara en sektion till - och är så vackert i all sin enkelhet. Har även använt pärlor, som jag tror kommer synas bättre när halskragen sträcks ut.



Garnet är Manos del Uruguay Lace, som jag använt dubbel tråd av. Det gick åt ca 650 meter sammanlagt (har 10+10 gram kvar av två härvor på vardera 50 gram). Och det har bara varit en njutning att sticka med det.

Jag har ytterligare nystan hemma i en turkosblå färg som jag länge tänkt göra en tunn sjal av, men jag tycker bättre om tjockleken när två trådar används tillsammans och ska därför överväga vad det ska bli av detta stashgarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar