lördag 9 maj 2015

Vorfreude

Min favoritdesigner för sjalar har precis annonserat att det blir en ny mysteriestickning i sommar. En sjal i två färger, och jag har bestämt mig för att använda något av det jag har i lager. Det blir en kombo jag hoppa ska funka: Malabrigo Sock Terracotta som huvudfärg, och Aguas som kontrast.
Alldeles oavsett hur sjalen blir sedan, vet jag att jag kommer att njuta av att sticka med det mjuka och spänstiga garnet.

Det är något alldeles speciellt att få förbereda och fundera inför ett projekt som man vet kommer bli spännande och lärorikt. Jag kan gå och titta och klämma på garnerna flera gånger om dagen, och fundera över hur sjalen kommer att se ut när den är klar.


2 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig sommarstickning, var hittar man mysterie stickningen?

    SvaraRadera
  2. Det är Kirsten Kapurs/Through The Loop's mysteriesjal, som du hittar här:
    http://www.ravelry.com/patterns/library/ttl-mystery-shawl-2015
    Jag har stickat flera av hennes sjalar, och aldrig blivit besviken.

    SvaraRadera