söndag 24 maj 2015

några härvor till

Jag besökte Stockholm för en arbetslunch i slutet av förra veckan och fick tid över att besöka favoritbutiken Litet nystan. Framme vid disken hade de några alldeles ljuvliga härvor av Madelinetosh silk, ett garn i lace wieght. Som tur var frågade jag om de hade några med Madelinetosh-garner i butiken (för jag hade inte sett några när jag tittade runt).
- Jo, vi har fyrtio färger av Merino Light som fortfarande är ouppackade på lagret. Du kan komma med in och titta om du vill.

Det var som att få öppna julklappar (fast jag själv betalar för garnet), och jag bestämde mig snabbt för att välja två färger som jag verkligen tycker om tillsammans till Mysteriesjalen. Så det blev Calligaphy och Begonia Leaf.



Oj, som jag ser fram emot när första ledtråden släpps om sisådär en veckan (1 juni)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar