söndag 8 oktober 2017

rensning av stashen

Jag har börjat rensa ut garner igen ur stashen, och försöker dra lärdomar av vad jag rensar ut:

- sålde i veckan av ett koftprojekt med tweed med 1170 meter som legat i mer än ett och ett halvt års tid. Jag gillar inte att sticka tröjor och koftor, och ska låta bli att köpa hem större mängder garn bara för att garnet är snyggt. OM jag hittar ett mönster som jag verkligen, verkligen vill sticka, då först ska jag överväga att handla.

- enstaka härvor eller nystan av tjockare garn ska jag heller inte köpa utan att veta vad jag ska använda dem till. Idag har jag plockat ut ett "worsted weight" garn i yak och merino där jag fick söka frenetiskt efter mönster som kunde passa 130 m. Det landade i att jag gjorde en värmare till en take-away-kopp.



- bytessnurror. Jag har fått jättefina garner i bytessnurror där givaren lyckats läsa mina preferenser helt rätt, men ibland blir det helt fel och jag har nu rensat ut tre nystan i fel färger som jag inte kommer vilja sticka med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar