tisdag 13 december 2016

ufon 2017

Vi är halvvägs in i december, och jag börjar samla ihop mina ufon inför nästa år. Har haft extremt lite sticktid under hösten, men är inte speciellt förvånad: flytt och nytt jobb.
I nuläget har jag nio oavslutade projekt. Fyra sockar, tre sjalar, ett par vantar och en tröja.



1. Snowy toes
Påbörjade som ett KAL-projekt i oktober. En socka klar. Roligt flerfärgsprojekt.

2. Shetland Triangle Lace Shawl
Vackert sjalgarn som heter "visset hö" från Limmo design (fått i en bemärkelsesnurra). Vill kunna sticka upp så mycket som möjligt av garnet, så jag har hittat ett mönster där samma rapport upprepas.

3. Hiro 
Tröja i Kampes 2-trådiga ullgarn, hållet dubbelt.

4. Raison et sentiments
Jag VILL verkligen ha en rektangulär, gråtonad sjal, men tycker att de långa varven är så tråkiga. Ambition: sticka några varv i taget så att det går framåt varje månad.
170108: repade upp sjalen och använde garnet till Neverwhere istället. Mycket nöjd.

5. Oden socks
Åh, garnet är en dröm och mönstret så vackert. Men det är bara "charted" och det kräver större koncentration för att läsa rätt. Har bara precis påbörjat den första sockan.

6. Noro Stripey Socks
Gillar varken färgerna eller garnkvalitén (för mycket bomull) men tänker att jag kan skänka bort sockarna när de en dag blir klara.  En och en halv socka klar.

7. Miss Elliot Shawl
Finsjalen som är så svår att jag måste ha total fokus för att kunna sticka på bården. Skulle blivit klar till kära mors 70-årsdag (2014) men är ett långtidsufo pga svårighetsgraden.

8. Raggsockar, Arinn.
Första gången jag stickar sockar med ett tjockare garn. Har bara kommit till hälklappen på första sockan. Kommer tyvärr inte ihåg vad garnet heter. Men det är grått.

9. Aglow.
Yttervantar i spets, kashmirgarn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar