söndag 29 november 2015

livet kommer emellan

Långresa, hemkomst, vardagslivets utmaningar och omvälvande beslut har gjort att jag varken orkat sticka så mycket eller för den delen skriva inlägg om stickningen. Jag ska försöka ta igen det i några korta blogginlägg idag.

Jag till och med sumpade Ufo-utmaningen för första gången sedan jag gick med i januari. Jag försökte titta igenom missade avsnitt av Bron samtidigt som jag stickade på den avancerade spetsen till Miss Elliot Shawl. Och tja, jag upptäckte så klart efter ett tag att jag stickat fel. Jag har inte haft ro eller koncentration att repa upp de felande varven, så nu får denna bård ligga till sig lite. Istället plockade jag upp lite enklare stickningar.



Decembers UFO blir att färdigställa benvärmare till sondottern så att hon hinner få dem i julklapp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar