lördag 27 maj 2017

för mycket jobb, för lite sticktid

Vi är underbemannade på jobbet, och i uppsatsskrivartider i slutet av terminerna märks detta allra mest. Jag har handlett och läst, handlett och läst, handlett och läst... och när nu långhelgen Kristi himmelsfärd kom, kom även spänningshuvudvärk. I tre dagar. 

Så idag bestämde jag mig för att inte göra något annat än att sticka och dricka lapsangthe. Det var välbehövligt.

Jag bestämde mig för att avsluta Echo flower shawl, och att skippa bården med alla nuppar. Ullgarnet är för fissligt för att det ska funka. Töis, från Gotlands ullspinneri.



Nu är den blockad och torkad. Vilket gick snabbt denna supervarma majdag.

Nu ska jag bara slå in den fint och läggs sjalen på posten. En väninna som just fyllt 50 år ska få den.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Garnet var svårstickat, och jag gjorde därför en del fel, men jag vill gärna sticka sjalen igen med ett "gradient yarn" i bättre sjalgarnskvalité där det blir lättare att läsa maskorna.

      Radera