tisdag 18 augusti 2015

nördiga stickare

Jag har just upptäckt podden Nördic Knitting, och lyssnat till två avsnitt. Det första jag ville lyssna på var om spetsstickning, och det var så skönt att få höra om de kämpiga nupparna och om de nybörjarfel som jag just har tragglat mig igenom. Och så har jag precis lyssnat på det senaste avsnittet om tre designers.

Och vad kan jag säga: det är så inspirerande och intressant att få lyssna till erfarenheter, tankar och minnen om stickning som får ta tid. För en annan som mycket sällan kan ta sig till stickcaféer och träffa andra stickare, så möjliggör podden att få ta del av ett samtal medan jag själv sitter och stickar. Underbart!

Och jag kan inte låta bli att även tänka på den tekniska revolution som pågått de senaste 20 åren, där tekniken nu kan användas av brukare själva istället för att monopoliseras av journalister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar