måndag 23 mars 2015

Projektlistan 2015


Jag beslutade mig igår för att repa några projekt på UFO-listan, som jag inte känner mig nöjd med och hellre använder garnet till något annat:

WIP:

1. Lady Marple En ärm klar, halvvägs genom den andra. Hals- och framkanter saknas.


15. Oyster Shawl. Påbörjat i samband med tågresa till Stockholm för drygt en vecka sedan. Behövde få sticka i lite färg. (Fotot här ovan.)


FO:

10. Yoga teacher's socks.

12. Marlenes mittens.


Repade:
7. Spader sjal. Vackert garn, men alldeles för pilligt och tålamodskrävande.

8. Spectra. Nej, orkar inte slutföra alla dessa korta varv. Och garnet är lite för ulligt och stickigt för att jag vill använda eller ge bort den som halsduk.


UFOn:

2. Wanda Nell Cardigan.

3. Dew drops I. Överväger att repa och använda garnet till en annan sjal.

4. Dew drops II.

5. Miss Elliot Shawl.

6. Spiral cowl.

9. Thuja.

11. Pilates or yoga socks.

13. Blåklockemuddar. 

14. Kofta i farveskiftegarn.  Julens projekt har nu blivit ett UFO.


Planerade projekt:

16.  Cloud Illusion. Med det repade yakgarnet och pärlor.

17. Glitz at the Ritz. Tänkte använda rosa garn från stashen, och ge bort i present.

18. Kleio något i stil med dessa färger. Kanske också som present.

19. Eller en liten Pop spots, också i present. Med restgarner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar